lørdag den 12. april 2014

Guacamole

Avocado, opskrift.
Jeg elsker Guacamole, men det gør resten af min familie også, så jeg kan desværre ikke, få det for mig selv...
Avocado er jo dejligt rig på vitaminer og sunde fedtstoffer, og jeg synes guacamole er en fantastisk lækker måde, at få det på. Derudover er det også ret nemt at lave, så her er min opskrift...

Man skal bruge: 
Gode modne avocadoer
Citronsaft
Et fed hvidløg eller to
Og salt, peber og chili efter smag.

Vi plejer at beregne 1 avocado til 2 personer, når det er som tilbehør til aftensmad.
Af "værktøj" skal man bruge en skål, en ske, en gaffel og en skarp kniv.

Avokado, opskrift,

Man starter med at skære avocadoerne i halve og fjerne stenene, så tager man sin ske og skraber alt avocado-kødet ud i skålen. Så tilsætter man de resterende ingredienser, og hakker og blander, det hele godt sammen, med en gaffel. Så smager man til, om man synes, det mangler noget og så er man færdig. Ganske nemt.

Guacamole serveres til mexikanske retter, som chili con carne, nachos og tortillas, men er også enormt velegnet til f.eks burger og sandwich. Det kan også bruges, som dip, til grønsags stænger af gulerod, agurk, bladselleri osv.

Opskrift, avokado.

- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar