mandag den 28. april 2014

Skotske æg

Opskrift

Dette er endnu en opskrift, jeg er faldet over og bare har været nødt til at lave! Skotske æg. Protein bomber!
Jeg ved faktisk ikke hvorfor, men der er et eller andet, der gør, at jeg synes, det er en enormt morsom idé.
Af en eller anden grund, er jeg blevet meget glad, for ting, man kan lave med æg. Det er nok det ^^
Det var faktisk også meget nemt, at lave...
Fars til skotske æg - Opskrift


Man skal bruge:
Æg.
Hakket kød efter eget valg, (Jeg valgte gris)
Og en masse krydderier.

Af krydderier valgte jeg salt, peber og chili plus persille og ramsløg fra haven og et løg.
Ramsløg, løg og persille skulle jo hakkes fint og da jeg alligevel skulle bruge foodprocessoren, til min salat, gav jeg det bare en tur deri.


Jeg startede egentlig med, at koge æg.
Jeg besluttede at koge dem, så de stadig var lidt blødkogte. De bliver jo også tilberedt lidt, når de kommer i ovnen.. Da de havde kogt den tid de skulle, hældte jeg koldt vand over, lod dem stå og køle lidt, imens jeg lavede farsen og derefter blev de selvfølgelig pillet.

Farsen lavede jeg bare, ved at ælte de hakkede krydderier, salt peber og chili i det hakkede kød.
Og så skulle æggene pakkes ind. Der hvor jeg fandt opskriften, er vist et smart trick til, hvordan man kan gøre det, ved hjælp af husholdnings film, men da jeg syntes, det sagtens kunne lade sig gøre, at forme det i hånden, var det bare det, jeg gjorde. Jeg brugte ca. 200 g kød til hvert æg. Alt efter hvor sulten, man er, kan lidt mindre nok godt gøre det.,,

Kødklumperne lagde jeg i et fad, og bagte dem i ovnen ved 190 grader i en halv time. Derefter vendte jeg dem om og gav dem en tur, med lidt grill, i 5 minutter.

Disse skøre skotske æg, serverede jeg med en blomkålssalat og flødestuvede champignoner.
Det mættede ufatteligt godt!

Lækker opskrift på en rigtig herre ret!

Blomkålssalaten fandt jeg samme sted, som de skotske æg, hos Lykke fra "Min Paleo Verden"
Hendes blog skulle i tage og besøge, selvom hun ikke skriver mere, den er spækket med lækkerhed!

- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar