lørdag den 22. marts 2014

Nem Pesto opskrift med ramsløg.

Det er forår og der er ramsløg i min have. Det betyder pesto-tid! 
Og når man nu er i haven, kan man jo ligeså godt tage nogle andre gode sager med også...

Ramsløg, pesto, brændenælder, mælebøtter, grønt, ukrudt, gratis vitaminer
Til min pesto brugte jeg : 
50g pinjekerner
ca. 10 ramsløgs blade

et par stilke frisk basilikum 
en god tot puløg
en lille håndfuld nye brændenælde- og mælkebøtte skud. 
2-3 spsk. oliven olie
citronsaft
salt og peber. 


Er man ikke så meget til ukrudt, kan det sagtens undlades, selvom det jo ER gratis vitaminer. Faktisk kan man gøre stort set hvad der passer én. Man kan bruge hvad man har af grønt. Har man ikke ramsløg kan man give smag med hvidløg i stedet. Pinjekernerne kan skiftes ud med mandler, valnødder eller lignende, citronskal kan også bruges, og det giver et rigtig lækkert pift, hvis man tilsætter parmesanost. (selvom det også sagtens kan undlades)

Ramsløg, pesto, brændenælder, mælebøtter, grønt, ukrudt, gratis vitaminer pinjekerner
Fremgangsmåde :
Først blendede jeg pindekerne fint. Så tilsatte og blendede jeg det grønne lidt af gangen, (min lille stavblender beholder er ikke så stor) Så tilsatte jeg olie og smagte til med citronsaft, salt og peber. Nemt og hurtigt.
Og det er ufatteligt populært herhjemme..

Ramsløg, pesto, brændenælder, mælebøtter, grønt, ukrudt, gratis vitaminer pinjekerner

Det kan serveres som det er, på flute eller brød, men man kan også bruge det til pasta, i burger, sandwiches på pizza eller hvad man nu kan finde på.


- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar