torsdag den 27. marts 2014

Tarteletter med kylling i asparges

Så fik vi også aftensmad i dag.. Endnu en god og simpel klassiker. Der er ikke så meget at sige, andet end: Det er nemt og det er altså godt...

tarteletter med høns i asparges, lækker, simpel opskrift, opbagt sovs, purløg, smør,


Ingredienser der skal bruges er:
Tartelet skaller
En pose eller pakke kyllingefilet af en eller anden art
2 dåser hvide asparges
Smør
Hvedemel
Mælk
Salt og peber

Jeg startede med, at skære kyllingen i små stykker og stege dem i olie, i en gryde, med salt og peber. Da det var gennemstegt, lagde jeg det til side på en tallerken. Så lavede jeg en opbagt sovs, af en god klat smør, jeg smeltede i en gryde og rørte to skefulde mel ud i, så tilsatte jeg vandet fra asparges-dåserne, lidt af gangen, og derefter mælk, til sovsen havde den rette konsistens. Kylling og asparges røg i gryden, jeg smagte til med salt og peber, og så fik det lov at varme igennem, imens tartelet-skallerne var en tur i ovnen, ca. 3 minutter ved 200 grader. Så er der kun tilbage, at anrette, pynte med lidt purløg, hvis man har det, og spise. Velbekomme...


- Lærke / Æ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar